A személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokat és szakosított ellátásokat igénybevevők számára nyújt segítséget jogaik gyakorlásában.
Az ellátottjogi képviselő jogvédelmi feladatot lát el, mivel az ellátáshoz fűződő, az állampolgári-és az emberi jogok területén fejti ki tevékenységét.
Működése során tekintettel van a személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény rendelkezéseire.
Az ellátottjogi képviselő tájékoztatási feladatai:
megkeresésre, illetve saját kezdeményezésre történhet;
tájékoztatást nyújthat az ellátottakat érintő legfontosabb alapjogokról,
a szolgáltató kötelezettségeiről,
az ellátást igénybevevőket érintő jogokról;
az intézmény vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján a szolgáltató dolgozóit az ellátottak jogairól, azok érvényre jutásáról.
Segíti a szolgáltatást igénybevevőt:
jogai gyakorlásában,
az ellátással kapcsolatos kérdések, problémák megoldásában,
a szolgáltató és az igénybevevő közti konfliktus megoldásában,
panasz megfogalmazásában,
kezdeményezheti a panasz kivizsgálását az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál,
segítséget a hatóságokhoz benyújtandó kérelmek, beadványok megfogalmazásában.
Milyen intézkedéseket tehet az ellátottjogi képviselő?
Jogsérelmek esetén:
észrevétel az intézmény vezetőjénél a gondozási munkára vonatkozóan,
intézkedés kezdeményezése a fenntartónál a jogsértő gyakorlat megszüntetésére,
az ellátottak meghatározott körét érintő jogsérelem esetén intézkedést kezdeményez az illetékes hatóságoknál,
a korlátozó intézkedések eljárásának és dokumentációjának vizsgálata.
Bárka Integrált Szociális Intézmény Bács- Kiskun Vármegye székhely, Nefelejcs utcai Otthona, Tompai Otthona, Kalocsai Otthonai:
Ellátott jogi képviselő: Bánkiné Bosnyák Frida
e-mail:
tel.: 06-20-4899-604
Az ellátottjogi képviselők elérhetősége: www.obdk.hu