ESEMÉNYNAPTÁR

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Napsütötte NYÁR

A kijárási tilalom feloldásával elkezdhettük az Intézmény falain és udvarán kívüli programok szervezését.

Június 4-én nagy örömmel látogattunk el az Éliás cukrászdába egy közös fagylaltozásra, ahol a nyár folyamán több alkalommal is megfordultunk.

Kerékpártúrát is szerveztünk heti rendszerességgel, a közeli Pirtóra.

Hosszú kihagyás után sokak örömére végre lehetőségünk adódott kilátogatni a Kiskunhalasi Városi Könyvtárba, ahová kéthetente járunk.  Június 11- én Katolikus Szentmisén vettünk részt. Június 16- án délelőtt sütő csoportunk muffint készített.

Június 17- én Református Istentiszteletet tartott a lelkész úr.

Több alkalommal szerveztünk sétát, kirándulást a közeli Sóstói Parkerdőbe. Heti rendszerességgel tartottunk Bingó játékot, valamint sütő- főző szakkört.

Július 2-án intézményi szinten paprikás krumpli főző versenyt rendeztünk. Osztályok, részlegek között zajlott a verseny, és ezen a napon minden osztály maga főzte meg az ebédjét. A zsűri elnöke az élelmezésvezető volt.

Ezen a nyáron a városi uszodában jártunk 3 alkalommal és Vadkerti tófürdőzést is szerveztünk.

Augusztus 13- án kirándultunk Kiskunmajsára valamint Szankra.

Élményekkel teli nap volt. Kiskunmajsáról a városi kisvonattal - a Dottó-val utaztunk át a Szankon található Kiskun Emlékhelyhez.

Itt kedves idegenvezetőnk segítségével megelevenedett előttünk a korabeli lovas kun fejedelmek világa. Ismeretterjesztő kisfilmet is láttunk a múzeum mini mozijában erről a korszakról. Érdekes volt látni a korabeli ruhaviseletet, fegyvereket, pénzeszközöket. Nagyon jól érezte magát mindenki ezen a szép, nyári napon.

Augusztus 20-án, az Államalapítás  Ünnepéről  méltóképpen emlékeztünk meg - egyházi keretek között is. Továbbá az ünnepi alkalomhoz illően friss kenyeret készítettek sütő- főző szakkörünk tagjai.

Összességében elmondhatjuk, hogy tartalmas nyarat tudhattunk magunk mögött. Rengeteg szép, színes és változatos programmal tettük szebbé a nyári időszakot.

Április jeles eseményei

Április 6- tól a húsvéti hét keretén beül minden nap a húsvéthoz kötődő hagyományokról emlékeztünk meg. A filmklub keretében a Jézus élete című filmet tekintettük meg.  A kreatív napon különleges húsvéti tojásokat festettünk lakóinkkal és húsvéti dekorációkat készítettünk.  Április 8- án csokinyuszi kereső délutánt rendeztünk sokak örömére - az udvar területén.

Költészet napi versmondó versenyen sokan mondtak verset emlékezetből, míg mások kedvenc íróiktól olvastak fel költeményeket.

Május 30- án közös májusfákat állítottunk citeraszó mellett, melynek díszítéséhez a szalagokat előző napon készítettük el lakóinkkal.

Virágzó Május

A sportfoglalkozás keretein belül minden hónapban - így májusban is megszerveztük a népszerű sorversenyt.

Természetközeli élményt nyújtott a Madarak és Fák napi megemlékezés, óriási udvarunk környezetében. Megfigyeltük a változatos madárvilágunkat. Próbáltuk felismerni a környezetünkben található növényvilágot.

Megcsodálhatjuk a mini virágoskerteket, melyeket lakóink szorgalmas kertészkedéssel alakítottak ki.

Sütő- főző csoportunk több alkalommal készített finomságokat.

Május végén Kihívás napi sportrendezvényt tartottunk sokféle sportvetélkedővel: asztalitenisz, lengőteke, kerékpározás, horgászat, kapura rúgás, célba dobás, buszhúzás szerepelt. Szellemi vetélkedő keretében sakk, malom, dámajátékok tették szórakoztatóvá a napot. Aki minden feladatban ügyesen részt vett az jutalmul érmet, és palacsintát kapott.

Március 15-i ünnepség

Intézményünkben sok éve működő színjátszó és Néptánc csoport szorosan együttműködve rendszeres műsorral készül az állami és az egyházi ünnepeinkre. Így március 15- én - a covid vírus ellenére - színvonalas előadással emlékeztünk meg az 1848-as Forradalom és Szabadságharc hőseiről. Lakóink méltó áhítattal hallgatták és figyelték az előadást. Saját készítésű kokárdákkal díszítették ruhájukat.

2020. Februári Múzeumlátogatás!

2020. február 6.- án 13 lakóval látogattunk el a Thorma János Múzeumba. Előzetes egyeztetés után a helytörténeti kiállítást, illetve Daróczi Csaba természetfotóit csodálhattuk meg. A tárlatvezető sok érdekes információt mondott el Halas és környékén feltárt leletekről. A fotókiállítás is lenyűgözte az ellátottakat. A 2019. év díjnyertes képei hűen tükrözik a Kiskunság élővilágát. Mindenki nagyon érdeklődő volt. Érdekes kérdéseket tettek fel a látottakkal- hallottakkal kapcsolatban.

Farsangi Mulatság

Hagyományos farsangi mulatságunkat idén február 13.- án rendeztük meg.  Délelőtt vetélkedő zajlott melynek témája a farsangi időszak volt. Osztályonként 10 fős csapatok vettek részt a vetélkedőn. Mindenki aktívan igyekezett megoldani a feladatokat. A délelőtt utolsó részében pedig a kisze báb égetésére került sor az udvaron. Délután a jelmezes felvonulások következtek. Minden osztály képviseltette magát a mókás, vicces jelmezekben. A délután további részében farsangi fánkkal, zsíros kenyérrel örvendeztettük meg lakóinkat, valamint következett az estébe nyúló élőzenés mulatság. Mindenki örömmel ropta a talpalávalót.