Ellátottjogi képviselő:
A személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokat és szakosított ellátásokat igénybevevők számára nyújt segítséget jogaik gyakorlásában.
Az ellátottjogi képviselő jogvédelmi feladatot lát el, mivel az ellátáshoz fűződő, az állampolgári-és az emberi jogok területén fejti ki tevékenységét.
Működése során tekintettel van a személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény rendelkezéseire.
Az ellátottjogi képviselő tájékoztatási feladatai:
- megkeresésre, illetve saját kezdeményezésre történhet;
- tájékoztatást nyújthat az ellátottakat érintő legfontosabb alapjogokról,
- a szolgáltató kötelezettségeiről,
- az ellátást igénybevevőket érintő jogokról;
- az intézmény vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján a szolgáltató dolgozóit az ellátottak jogairól, azok érvényre jutásáról.
Segíti a szolgáltatást igénybevevőt:
- jogai gyakorlásában,
- az ellátással kapcsolatos kérdések, problémák megoldásában,
- a szolgáltató és az igénybevevő közti konfliktus megoldásában,
- panasz megfogalmazásában,
- kezdeményezheti a panasz kivizsgálását az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál,
- segítséget a hatóságokhoz benyújtandó kérelmek, beadványok megfogalmazásában.
Milyen intézkedéseket tehet az ellátottjogi képviselő?
Jogsérelmek esetén:
- észrevétel az intézmény vezetőjénél a gondozási munkára vonatkozóan,
- intézkedés kezdeményezése a fenntartónál a jogsértő gyakorlat megszüntetésére,
- az ellátottak meghatározott körét érintő jogsérelem esetén intézkedést kezdeményez az illetékes hatóságoknál,
- a korlátozó intézkedések eljárásának és dokumentációjának vizsgálata.
Bács- Kiskun Megyei „Bárka” Integrált Szociális Intézmény székhely, Nefelejcs utcai Otthona, Tompai Otthona, Kalocsai Otthonai:
Ellátott jogi képviselő: Bánkiné Bosnyák Frida
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.,
tel.: 06-20-4899-604
Az ellátottjogi képviselők elérhetősége: www.obdk.hu